نشست هفتم از سلسله نشست‌های سیاست‌گذاری اجتماعی با تمرکز بر محور «حمایت اجتماعی در مسیر فقرزدایی» برگزار شد. این نشست با توجه به جایگاه راهبردی حمایت اجتماعی در سیاست‌های کاهش فقر و ارتقاء رفاه عمومی، به بررسی ابعاد نظری، راهبردهای ارتباطی و وضعیت نهادی و عملکرد حمایت اجتماعی در ایران اختصاص یافت. 

در ابتدای نشست، دکتر محمدرضا سپهری با طرح مفهوم «برند اجتماعی» بر اهمیت تصویرسازی نهادی، اعتمادسازی عمومی و نقش برند در موفقیت سیاست‌های فقرزدا تأکید کرد. سپس، دکتر وحیده نگین با رویکردی تحلیلی به تبیین مبانی نظری حمایت اجتماعی پرداخت و با تشریح اضلاع سه‌گانه آن شامل «کار شایسته»، «مساعدت اجتماعی» و «بیمه‌های اجتماعی»، ابعاد سیاست‌گذاری در این حوزه را روشن ساخت.

 در پایان، دکتر نیکوپور با ارائه تصویری جامع از وضعیت بیمه‌های اجتماعی در ایران، به تحلیل ساختار صندوق‌ها، چالش‌های مالی، نابرابری‌های منطقه‌ای و الزامات اصلاحات نهادی و پایداری منابع در نظام تأمین اجتماعی کشور پرداخت.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *