نشست سوم از سلسله نشستهای سیاستگذاری فقرزدا ذیل عدالت اجتماعی فراگیر، با عنوان فقر در آینه آموزش در تاریخ 30 دیماه 1403 برگزار شد. با توجه به اهمیت آموزش پایه و مهارتآموزی در ارتقاء عدالت اجتماعی و شکستن چرخه فقر، این نشست با هدف بررسی ابعاد آموزشی فقر، تحلیل وضعیت موجود، و شناسایی راهکارهای سیاستی در این حوزه سازماندهی گردید.
ساختار نشست بهگونهای تنظیم شد که در ابتدا به وضعیت موجود در حوزه آموزشهای مهارتی و فنی پرداخته شود، سپس عدالت آموزشی در نظام آموزش و پرورش تحلیل گردد، روندهای جهانی و راهحلهای بومی مورد بررسی قرار گیرد، سیاستهای حمایتی آموزشی تشریح شود، و نهایتاً نقش مهارتآموزی در کاهش فقر و ارتقاء اشتغالپذیری تبیین شود.
سخنرانان نشست و عناوین سخنرانی آنها به ترتیب عبارت بودند از:
- دکتر غلامحسین محمدی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور، با موضوع:
“آموزشهای فنی و حرفهای و نقش آن در توانمندسازی نیروی کار“ - دکتر علیاکبر آذرکیش، معاون وزارت آموزش و پرورش، با موضوع:
“عدالت آموزشی در ایران“ - دکتر مریم سلطانزاده، رئیس واحد آموزش یونیسف در ایران، با موضوع:
“روندهای جهانی و راهحلهای بومی در حوزه آموزش و پرورش“ - دکتر سید هادی موسوی نیک، پژوهشگر حوزه رفاه و سیاستگذاری اجتماعی، با موضوع:
“طرح ارتقاء تغذیه و حمایت از آموزش دولتی (طرح اتحاد)“ - دکتر غلامحسین حسینینیا، نماینده ایران در سازمان بینالمللی کار (ILO)، با موضوع:
“مهارتآموزی و شکستن چرخه فقر“
آموزش، به عنوان مهمترین عامل تحرک اجتماعی و کاهنده نابرابریهای ساختاری، محور اصلی سیاستهای فقرزداست. نشست سوم از سلسله نشستهای سیاستگذاری فقرزدا با تمرکز بر آموزش پایه و مهارتآموزی، ابعاد گوناگون این موضوع را از منظر چالشهای داخلی و روندهای جهانی بررسی کرد.







دیدگاهی یافت نشد